Program stypendialny
Planuje się stworzenie i realizację systemu. stypendialnego, którego celami są: i) rekrutacja większej ilości i lepszych kandydatów na studia, ii) stworzenie mechanizmów poprawy efektywności kształcenia poprzez pobudzenie zachowań konkurencyjnych, iii) stworzenie dodatkowego mechanizmu motywacyjnego do kontynuacji i zakończenia studiów inżynierskich. Program przewiduje udzielenie stypendium w wys. 1000 zł dla najlepszych studentów
Zajęcia wyrównawcze
W ramach planowanych zajęć wyrównawczych stworzono możliwość wyrównania szans pełnego skorzystania z oferty programu studiów inżynierskich I stopnia na kierunku Technologia Chemiczna poprzez organizację kursów z podstaw matematyki, fizyki i chemii. Kursy wyrównawcze skierowane są do wszystkich studentów, którzy z różnych przyczyn mają braki z w/w przedmiotów. Przewiduje się prowadzenie zajęć wyrównawczych z matematyki w wymiarze 30h, z fizyki w wymiarze 20h i z chemii w wymiarze 20h. Kwalifikacja osób do uczestnictwa w w/w zajęciach odbędzie się na podst. wyników testu pisemnego przeprowadzonego dla wszystkich studentów, na pocz. I semestru.
Warsztaty umiejętności miękkich
Przewiduje się fakultatywne szkolenia, które obejmować będą: zarządzanie czasem, emocjami, świadomą komunikację, kreatywność w działaniu, podejmowanie decyzji i zarządzanie ryzykiem, umiejętność rozwiązywania problemów.
Interdyscyplinarne warsztaty projektowe
Studenci będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych metodą projektową na podstawie opracowanych wcześniej scenariuszy opracowanych wspólnie przez pracowników uczelni oraz przemysłu. Wyniki projektu będą dyskutowane przy współudziale zaproszonych gości z przemysłu.
Wsparcie dla koła naukowego
Przewiduje się wsparcie dla koła naukowego studentów, w tym organizację 4 wykładów specjalistycznych, zakup drobnego sprzętu laboratoryjnego oraz materiałów i odczynników do badań.
Zajęcia ze zrównoważonego rozwoju
Zostaną przeprowadzone dodatkowe zajęcia, uatrakcyjniające proces dydaktyczny, które będą miały na celu wzrost świadomości proekologicznej. Obejmą swoją tematyką: LCA wyrobów, eksploatację surowców, przeliczanie kompozycji składów surowcowych w celu obniżenia konsumpcji energii, bezodpadową produkcja wyrobów, recykling zużytych wyrobów.
Kursy specjalistyczne
Przewiduje się przeprowadzenie 4 kursów zawodowych: 1) Zarządzanie projektami, 2) Zarządzanie produkcją ? Lean Manufacturing, 3) Mapowanie strumienia wartości (VSM), 4) kurs AutoCAD. Kursy zakończą się uzyskaniem dyplomu/certyfikatu.
Wykłady visting professors
Przewiduje się przeprowadzenie 64h wykładów. Wykłady z zakresu technologii chemicznej zostaną wygłoszone przez, zaproszonych z zagranicy, wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach: technologii ceramiki, materiałów budowlanych i szkła.
Warsztaty z przedsiębiorczości
Przewiduje się przeprowadzenie kursów obejmujących zagadnienia z szeroko pojętej przedsiębiorczości, w formie wykładu, ćwiczeń i warsztatów.
Udział w targach branżowych
Przewiduje się udział studentów w wybranych targach branżowych dotyczących technologii chemicznej, w tym technologii materiałów ceramicznych, organizowanych w Polsce. Przewiduje się udział w 3 targach, każdorazowo dla ok. 40 osób.
Staże krajowe i zagraniczne
We współpracy z krajowymi zakładami przemysłowymi i z wybranymi uczelniami zagranicznymi przewiduje się organizację staży dla najlepszych studentów. Staże krajowe są przewidziane dla 20 osób w wymiarze 3 miesięcy, staże zagraniczne dla 4 osób w wymiarze 2 miesięcy. W ramach staży studenci będą mieli zapewnione wynagrodzenie i opiekę merytoryczną opiekuna z zakładu pracy. W przypadku stażu zagranicznego przewiduje się wynagrodzenie zapewniające pokrycie pełnych kosztów wyjazdu i pobytu studenta za granicą. W przypadku obu typów staży przewiduje się także pokrycie kosztów ubezpieczenia studenta w czasie odbywania stażu.
Wsparcie dla studentów niepełnosprawnych
Zaplanowano podjęcie działań umożliwiających i ułatwiających studiowanie 8 osobom niepełnosprawnym. Przewiduje się wsparcie finansowe umożliwiające zatrudnienie asystenta osoby niepełnosprawnej podczas całego cyklu kształcenia, zakup osobistego sprzętu np. dyktafonów dla osób niepełnosprawnych.